انتخاب بهترین تخت خواب

انتخاب بهترین تخت خواب

انتخاب بهترین تخت خواب برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است به دلیل اینکه به بجز مسائل فردی و شخصی هر فرد، ویژگی هایی هستند که اولویت در انتخاب یک تختخواب ایده آل دارد، سلیقه و علایق آن فرد نیز بسیار مهم است ولی در کل تنها تفاوت اصلی تخت خواب ها از لحاظ فنی و  فقط متریال مورد استفاده برای ساخت آن است.

هر فردی در خصوص انتخاب تخت خواب علایق خود را دارد مثلا تختخواب ها عموما مستطیل شکل هستند ولی بعضی از افراد برای لوکس شدن سرویس خواب خود دوست دارد که از تخت خواب گرد استفاده کنند.

بعضی دیگر علاقه به تختخواب های فانتزی دارند تختخواب های رویایی که در کارتون ها و فیلم های رمانتیک را ملاک خود قرار میدهند و دوست دارند که حریر بالای تختشان آویزان باشد.

خانواده هایی که فرزند نوزاد دارند اولین ملاکشان همیشه در دسترس بودن تخت خواب فرزندشان است که در نیمه شب که کودک بیدار میشود به سرعت به آن دسترسی داشته باشند و چیزی مانع دسترسی و یا باعث اتفاق بدی در شب نباشد ولی جالب است بدانید در تمام سلایق همه افراد  تلاش دارند و میکوشند که زیبا ترین تختخواب و راحتترین تختخواب را انتخاب و پیدا کنند.

المان های استاندارد انتخاب تخت خواب مناسب هر فرد را با هم مرور میکنیم:

اول از همه باید تصمیم بگیرید که تخت در چه ابعادی باشد : تخت خواب دونفره ، تخت خواب یک نفره ، تخت خواب کودک و ….

و بعد به المان های زیر فکر کنید:

  • ظاهر تختخواب : هر فردی با توجه به سلیقه خود تعدادی المان برای انتخاب یک تخت خواب زیبا و شخصی را دارد ، میتواند این المان رنگ خوب ، طرح چوب ، ارتفاع تخت ، ساده و یا کلاسیک بودن تختخواب و… باشد
  • جنس تختخواب : تختواب میتواند فلزی و یا چوبی باشد که هر کدام مدل های مختلفی دارد فلزی مانند فرفوژه و یا چوبی مانند چوب راش و یا ام دی اف و ملامینه و …..
  • اندازه تختخواب : اندازه تختخواب ها بسیار متفاوت است که اصولا هر فرد با توجه به قد و وزنی که دارد اندازه تختخواب خود را نیز انتخاب مینماید به طور مثال فردی که قدش ۱۶۰ است تخت خواب را طبق قد خود انتخاب میکند ولی افرادی هستند که دوست دارند تختخواب بزرگتر از نیازشان باشد مثلا عرض بیشتری داشته باشد تا در زمان غلت زدن راحت بوده و زمین نیوفتند.
  • سبک تختخواب : مدل ها و سبک های مختلفی برای وسایل چوبی وجود دارد مانند : کلاسیک- مدرن – سنتی وساده ….. که هر فرد با توجه به علایق خود آن سبک را انتخاب میکند.

تختخواب از مهمترین  المان های یک اتاق خواب زیباست. که بجز زیبایی, انتخاب اصولی و کار آمد تخت خواب بسیار مهم است چون سلامت خواب در زندگی بسیار مهم است و باید اصول یک تخت خواب استاندارد رعایت شود.

انتخاب بهترین تخت خواب

امروزه به دلیل کوچک شدن منازل در خانواده های پر جمعیت از تخت خواب دو طبقه نیز استفاده میکنند که بسیار از هدر رفتن فضای خالی جلوگیری کرده و محیط کوچک را مدیریت میکند.این تخت خواب ها حتی میتواندد در گوشه ای از خود میز تحریر را جای دهند این موضوع بستگی به انتخاب شما و فضایی دارد که در اختیار دارید.

نوع دیگری ازاین تختخواب ها, تخت خواب میهمان است بگونه ایست که تخت دوم  به صورت کشویی از زیر تخت اول بیرون می آید و قابلیت استفاده به عنوان تخت خواب مهمان را نیز دارد. که به تازگی تولید کنندگان تخت خواب مدلهای زیادی از این قبیل تخت را طراحی و تولید کرده اند.

تخت خواب های کودک و نوجوان هم از مهمترین تختخواب ها به شمار میآید چون برای پدر و مادر ها امنیت و آرامش فرزند کودک ونوجوان بسیار مهم است ، تختخواب نوجوان ها عموما برگرفته از شخصیت های معروف مانند السا و آنا یا برند مورد علاقه مثل پوما و آدیداس است که بیشتر سبک اسپرت دارد  ولی برای کودکان علاوه بر استفاده از شخصیت های محبوب آنها المان های دیگری نیز لازم است رعایت شود.

به طور مثال تیز و لب گرد بودن سرویس خواب کودک بسیار مهم است تا آسیبی به کودک وارد نشود و یا ارتفاع تخت خواب کودک نباید بلند باشد که خود کودک بتواند رفت و آمد کند ، مواد تولید شده تختخواب کودکان نیز مهم است که باعث مسمومیت در کودک نشود . در بعضی از تخت خواب های کودک نیز حفاظ کناری دارد تا کودک در هنگام خواب پرت نشود.

وجه دیگر یه تختخواب مناسب مطمئناً تشک خواب است که مسئولیت زیادی در راحت بودن یک تختخواب دارد.

تشک ها به سه دسته طبی – فنری و طبی فنری تقسیم میشوند که بر اساس نیاز هر فرد انتخاب آن متفاوت است.

زیبایی یه اتاق خواب به ست کردن وسایل آن اتاق با تختخواب است چون این کار جلوه بیشتری به یک اتاق میدهد .

اجزای اصلی یک اتاق خواب زیبا تخت خواب – میز آرایش – کمد- دراور- پاف و……است که مهمترین آن تختخواب است چون بزرگترین اجزای یک سرویس خواب است. یک سرویس خواب زیبا همیشه تاثیر زیادی در دکوراسیون یک خانه لوکس دارد و همیشه زیباترین خانه ها دارای یک اتاق خواب بسیار شیک هستند.

فروشگاه اینترنتی سه گامه با در اختیار گذاشتن صد ها مدل تختخواب و سرویس خواب برای شما عزیزان سعی بر این دارد که با کمترین زمان از طریق سایت و اپلیکیشن سه گامه و بررسی برترین مدل ها و مدرن ترین و لوکس ترین برندهای روز دنیا رضایت همه افراد با همه نوع سلیقه را جلب کرده باشد تیم مشاوره سه گامه به صورت ۲۴ ساعته و رایگان آماده پاسخگویی و مشاوره در خصوص تشک و کالای خواب و محصولات چوبی منزل به شما عزیزان است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید