گنج‌هایی که در گوشه و کنار پایتخت خاک می‌خورند/ جدول قیمت‌ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، املاک کلنگی پایتخت این روزها با قیمت سر به فلک کشیده آن‌ها به مثابه گنج‌هایی هستند که در گوشه و کنار تهران در حال خاک خوردن‌اند؛ بازار این املاک کلنگی با نرخ‌های نجومی با وجود بازدیدکنندگان بسیار اما راکدتر از هر زمان دیگری است.

بیشتر بخوانید:

راغفر: طرح مولدسازی اموال دولتی، اعلام ورشکستگی مالی عمومی است

شما نظر بدهید/ نرخ جدید سود بانکی انگیزه‌ها برای سپرده‌گذاری را افزایش می‌دهد؟

رشد بی‌سابقه قیمت مصالح ساختمانی در کنار افزایش قیمت زمین، سازندگان حرفه‌ای بازار مسکن را نیز مستاصل کرده‌است؛ افزایش بی‌سابقه قیمت مصالح ساختمانی از قبیل آهن و سیمان، صدای سازندگان را درآورده‌است، به گفته بسیاری از سازندگان، ساخت و ساز دیگر برای آن‌ها به صرفه نیست و این موضوع منجر به توقف بسیاری از پروژه‌های ساخت و ساز در پایتخت و کشور شده‌است.

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت سیمان در حالی رخ می‌دهد که تولید این کالای اساسی بازار مسکن در نتیجه بحران گاز کاهش پیدا کرده‌است و از طرف دیگر قیمت مس نیز در بازارهای جهانی افزایش پیدا کرده‌است که در بازار ساخت و ساز تاثیر بسزایی می‌گذارد.

لغو قراردادهای پیش‌فروش دیگر بحرانی است که سازندگان مسکن با آن مواجه شده‌اند؛ به گفته سازندگان مسکن نوسانات روزانه قیمت مصالح ساختمانی آن‌ها را مجبور می‌کند تا قیمت تمام شده واحدها را افزایش دهند، اتفاقی که در نتیجه آن سازندگان مجبور به لغو قراردادهای پیش‌فروش می‌شوند.

در نتیجه آنچه گفته شد املاک کلنگی در گوشه و کنار پایتخت با وجود ارزندگی که پیدا کرده‌اند، دست نخورده باقی خواهند ماند.

قیمت روز املاک کلنگی پایتخت در جدول زیر آمده‌است:

گنج‌هایی که در گوشه و کنار پایتخت خاک می‌خورند/ جدول قیمت‌ها

۲۲۳۲۲۷

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید