از واگذاری تنظیم بازار چای و برنج به اتحادیه ها تا واردات پیاز

در هفته جاری در بخش کشاورزی خبرهای مهمی منتشر شد که از مهمترین آنها می توان به واردات پیاز، واگذاری تنظیم بازار برنج و چای به اتحادیه های مربوطه و عرضه مستقیم لبنیات در میادین اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر “ایجاد محدودیت در واردات کود” آغاز شد. رئیس انجمن واردکنندگان کود و سم گفت:ثبت سفارش های جدید برای واردات کود باطل شده است و ثبت سفارش های قدیمی نیز تمدید نمی شود.

واردات پیاز به کشور یکی دیگر از خبرهای مهم بخش کشاورزی است.معاون وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد که چنانچه کمبودی در محصولی داشته باشیم دولت اجازه دارد که واردات انجام دهد و در همین راستا در حال حاضر مقداری پیاز وارد کشور شده است.

خبر دیگری با تیتر “ابلاغ دستورالعمل فنی گندم در روزهای آینده” منتشر شد. مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی از آماده بودن این دستورالعمل خبر داد و گفت که در روزهای آینده ابلاغ می شود.

تنظیم بازار برنج خارجی به انجمن واردکنندگان برنج واگذار شد” نیز از دیگر خبرهای مهم هفته جاری در بخش کشاورزی بود.

خبری با تیتر “ژاپن خریدار محصولات لبنی ایران می شود” نیز در این هفته منتشر شد.مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی در نامه ای به روسای انجمن ها و اتحادیه های صنایع لبنی از موافقت ژاپن با درج نام ایران در فهرست صادرکنندگان محصولات لبنی به این کشور خبر داد.

یکی دیگر از خبرهای مهم این هفته در بخش کشاورزی و بازار مواد غذایی “عرضه لبنیات با تخفیف ۵ و ۲۰ درصدی در میادین” بود.عضو هیات مدیره انجمن صنایع فرآورده های لبنی اعلام کرد که قرار است ۴ محصول مشمول قانون قیمت گذاری با تخفیف ۵ درصدی و سایر محصولات با تخفیف ۲۰ درصدی در میادین میوه و تره بار تهران عرضه شود.

از دیگر اخبار مهم این هفته نیز واگذاری تنظیم بازار چای به بخش خصوصی بود.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید