اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده از پرکاربردین روش های جراحی لاغری در سراسر دنیا محسوب می شود که هزینه انجام آن بسیار ارزان و با کمترین عوارض جراحی است. اگر شما هم طرفدار عمل اسلیو معده هستید و یا قصد انجام یکی از روش های جراحی لاغری را دارید، با مطالعه این مطلب، از هر آنچه باید درباره عمل اسلیو معده بدانید مطلع می شوید:

اسلیو معده چیست؟

اسلیو نوعی جراحی لاغری است که نتیجه آن کوچک شدن معده است. درباره عمل اسلیو معده باید بدانید که طی این عمل حدود ۸۰ درصد از حجم معده برداشته می شود. حدود ۲۰ درصد از حجم معده در بدن باقی می ماند. عمل اسلیو معده به انگلیسی Gastric Sleeve Surgery یا Vertical Sleeve Gastrectomy نامیده می شود و معنی اسلیو معده، برداشتن بخش اعظمی از معده است.

هر آنچه باید درباره عمل اسلیو معده بدانید

جالب است بدانید که شکل معده بعد از غمل اسلیو معده بسیار کوچک شده و شبیه به آستین یا موز می شود. اسلیو در زبان انگلیسی به معنای آستین است و علت انتخاب این اسم برای این نوع عمل جراحی، شباهت معده بعد از برش به آستین یا موز است.

اسلیو معده یک عمل جراحی پرطرفدار و کم عوارض است که با حداقل تهاجم انجام می شود. کسانی که عمل اسلیو معده انجام می دهند می توانند تا ۸۰ درصد از اضافه وزن خود را از دست بدهند. در ادامه با ویژگی هایی که باید درباره عمل اسلیو معده بدانید، بیشتر آشنا می شوید:

ویژگی هایی که باید درباره عمل اسلیو معده بدانید

از مهمترین ویژگی هایی که درباره عمل اسلیو معده باید بدانید این است که میزان کاهش وزن پس از جراحی اسلیو چقدر است؟ به طور معمول، مقدار کاهش وزن پس از اسلیو بین ۵۰ الی ۷۰ درصد وزن بدن است. البته در صورت رعایت رژیم غذایی این عدد تا ۸۰ درصد هم خواهد رسید.

اسلیو معده

درمورد ویژگی هایی که باید درباره عمل اسلیو معده بدانید، می توان به مراحل انجام جراحی اسلیو اشاره کرد این مراحل به شرح زیر است:

  1. بیهوشی عمومی
  2. ایجاد چند برش کوچک به اندازه ۱ الی ۲ سانتی‌متر در سطح شکم.
  3. دستگاه لاپاراسکوپی برای انجام عمل اسلیو معده، از طریق این برش ها وارد شکم می شوند.
  4. دوربین لاپاراسکوپی کمک می کند تا تیم جراحی بتواند به مشاهده محل عمل با کمترین برش و آسیب بپردازد.
  5. برش معده و خارج کردن ۷۰ الی ۸۰ درصد در طول حدود دو ساعت انجام می شود.
  6. حجم باقی مانده از معده منگنه می شود.
  7. معده بررسی می شود که هیچ گونه نشتی از خط منگنه وجود نداشته باشد.
  8. ابزارهای جراحی و دستگاه های مربوط به عمل اسلیو مده خارج می شود و جای برش ها بخیه می شود.

مزایای اسلیو معده چیست؟

از مزایای اسلیو معده می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاهش وزن چشمگیر و کاهش ترشح هورمون گرلین (هورمون گرسنگی) که موجب احساس سیری می شود.
  • عوارض پایین در مقایسه با سایر روش های جراحی لاغری
  • هزینه ارزان قیمت عمل جراحی اسلیو معده در مقایسه با سایر روش های عمل جراحی
  • اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی انجام می شود و کم تهاجم بوده و کم خطرترین عمل لاغری است.
  • نیازی به رژیم های سخت ندارد و بیمار دچار کمبود ویتامین نمی شود
  • با کمترین جای اسکار همراه است.
  • دوره نقاهت و طول درمان آن کوتاه است
  • از سریع ترین و سالم ترین روش ها برای کاهش وزن است.
  • مناسب کسانی است که بدلیل چاقی دچار بیماری های قلبی، فشار خون بالا، کبد چرب، آپنه خواب، چربی بالا، انواع سرطان، سندرم تخمدان پلی کیستیک، میگرن، آسم، درد مزمن، ناباروری، افسردگی، نقرس، بی اختیاری ادرار، تستوسترون پایین و مشکلات مفصلی ناشی از آرتروز شده اند و این بیماری ها بعد از عمل اسلیو معده درمان می شوند.
  • و …

عوارض عمل اسلیو معده چیست؟

از عوارض عمل اسلیو معده که احتمال ایجاد آن حدود ۰ الی ۲ درصد است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریزش مو؛
  • احتمال عفونت زخم (نادر)؛
  • احتمال خونریزی؛
  • عدم بازگشت معده به حالت اولیه؛
  • بروز تهوع، استفراغ، اسهال (محدود)؛
  • نشت محتویات معده از خط منگنه (نادر)؛
  • کاهش اشتها (طبیعی)؛

چگونه پزشک خود را متقاعد کنم که به جراحی اسلیو معده نیاز دارم؟

جراحی اسلیو معده به همه پیشنهاد داده نمی شود و ممکن است شما هم طرفدار این عمل جراحی لاغری باشید، اما پزشک به شما رژیم غذایی، ورزش یا دارو را پیشنهاد کند. برای اینکه بتوانید عمل اسلیو معده را انجام دهید، لازم نیست پزشک خود را متقاعد کنید که به جراحی اسلیو معده نیاز دارید.

بلکه لازم است با پزشک تماس گرفته و یا برای ویزیت حضوری به کلینیک و مطب دکتر متخصص جراحی اسلیو معده مراجعه کنید. متخصص جراح اسلیو معده، به محاسبه میزان اضافه وزن شما می پردازد اگر اضافه وزن شما با محاسبه شاخص ام بی آی بیش از ۴۰ باشد، در مرحله اول، واجد شرایط جراحی اسلیو معده خواهید بود.

در مرحله دوم، متخصص جراح اسلیو معده، آزمایشاتی را تجویز می کند که برای بررسی شرایط بدنی قبل از عمل، ضروری است. اگر بیماری خاصی نداشته باشید و باردار نباشید، پزشک عمل جراحی اسلیو معده را برای شما عزیزان انجام می دهد.

متخصص اسلیو معده خوب در تهران کیست؟

پیشنهاد می کنیم برای مشاوره در زمینه عمل اسلیو معده و رفع هرگونه سؤال و ابهام درمورد هر آنچه باید درباره عمل اسلیو معده بدانید، با دکتر موسوی نائینی متخصص جراحی اسلیو معده تماس بگیرید و یا به سایت ایشان مراجعه کنید. دکتر موسوی در لیست بهترین متخصص اسلیو معده در تهران هستند که می توانید با خیال راحت جراحی لاغری خود را به این پزشک مجرب که دارای مدرک فلوشیپ فوق تخصص جراحی اسلیو معده و مدرک لاپاراسکوپی برای جراحی ایمن هستند بسپارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید