تلفات زلزله در ترکیه و سوریه از ۲۰ هزار تن گذشت/ تاکید بر تامین نیازهای اولیه بازماندگان

در حالی که عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله‌زده در ترکیه و سوریه همچنان ادامه دارد، گزارش‌ها حاکی از افزایش شمار قربانیان این زمین لرزه ویرانگر به ۲۰ هزار و ۷۲۳ نفر در دو کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، تا حدود ساعت ۲۳:۳۰ پنج شنبه شمار جانباختگان زلزله شدید روز دوشنبه در ترکیه به ۱۷ هزار و ۴۰۶ تن و در سوریه نیز به ۳۳۱۷ تن افزایش یافته است.

این در شرایطی است که با توجه به محبوس بودن شمار زیادی از افراد در زیر آوار، برآورد می‌شود این رقم همچنان افزایش یابد.

هرچند امیدها برای یافتن شماری از بازماندگان به سرعت در حال محو شدن است با این وجود در میان سرما و یخبندان، نیروهای امدادی همچنان در حال بیرون آوردن افراد زنده از زیر آوار هستند و عملیات جستجو برای چهارمین روز ادامه یافته است.

همزمان کاروان‌های امدادی و محموله‌های کمکی از دیگر کشورها در حال ورود به مناطق زلزله‌زده هستند.

سازمان جهانی بهداشت: در آستانه وقوع یک «فاجعه ثانویه» هستیم

در عین حال سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی اعلام کرده است کسانی که زلزله را پشت سر گذاشته‌اند، اکنون برای زنده ماندن با مشکلات جدی روبرو هستند. 

رابرت هولدن، مدیر واکنش به حوادث در این سازمان هشدار داد: مردم زیادی در فضای باز زمستانی و در شرایط بدتر و وحشتناکی به سر می‌برند و از سازمانهای فعال در امور بشردوستانه خواست اطمینان حاصل کنند افرادی که از زلزله جان سالم به در برده‌اند، می‌توانند به زندگی ادامه دهند.

وی افزود که بازماندگان اکنون با مشکلات اساسی همچون تامین آب، سوخت، برق و امکانات اولیه زندگی روبرو هستند و گفت: ما در آستانه وقوع یک فاجعه ثانویه هستیم و اگر به همان سرعت مرحله جستجو و نجات اقدام نکنیم، ممکن است با آسیب دیدگانی به اندازه فاجعه اول روبرو شویم.

هولدن با تاکید بر اهمیت اطمینان از اینکه مردم عناصر اساسی برای زنده ماندن در دوره بعدی را دارند، گفت: موضوع تنها تمرکز بر عملیات جستجو و نجات نیست بلکه اطمینان از ادامه بقای مردم نیز ضروری است.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید