جنجال بزرگ بر سر چرخ خیاطی ها قدیمی/«جنگ روسیه و اوکراین ذخایر اکسیر گرانبها را نابود کرده!»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، در اوایل دهه ۷۰ بود که یک بار شایعه شد در ساخت چرخ های خیاطی قدیمی مارشال طلا یا الماس وجود دارد و مدتی این چرخ های خیاطی حکم جواهر پیدا کردند. دل بسیاری از آنها شکافته شد و عده ای دنبال گنج از دلش بودند اما سرانجامش هیچ بود اما این بار آنها صاحب آگهی های میلیاردی شدند و با تغییر محتوای گران بهای شان از ماده ای کم یاب سخن به میان آمده است. از جیوه قرمز . ماجرایی که خبرآنلاین در گزارشی به این ماده و احتمال وجودش در چرخ های خیاطی پرداخته که در بخشی از آن می خوانیم:«

شاید مشهورترین شایعه درباره جیوه قرمز ماجرای چرخ‌ خیاطی‌های حاوی این ماده جادویی باشد. بر اساس این شایعه دیگر لازم نبود برای یافتن جیوه قرمز دنبال خفاش‌ها راه بیفتید یا درون اهرام مصر را بکاوید، کافی بود که صاحب خوش شانس نوعی خاص از چرخ‌ خیاطی‌ باشید تا به این گنج گرانبها برسید.

هنوز هم این شایعه آنقدری خریدار دارد که آگهی فروش چرخ‌ خیاطی‌های قدیمی را با قیمت‌های باورنکردنی در فضای مجازی پیدا کنیم. حالا شاید برای آنکه جیوه قرمز را نمی‌شناسد و باور ندارد بتوان شایعه الماس پنهان در چرخ خیاطی را رو کرد.

در چرخ‌ خیاطی‌ دنبالش نگردید، پیدا نمی‌کنید

جیوه قرمز شایعه جالبی است و با اینکه قدمتی بسیار دارد اما هر از چند گاهی جلوه‌ای تازه به خود می‌گیرد. در دوران افول اتحاد جماهیر شوروی یکی از مشهورترین این شایعات در جهان پخش شد.

بر اساس این شایعه ماده‌ای اسرارآمیز در آزمایشگاه‌های هسته‌ای شوروی ساخته شده بود و مقادیر اندکی از آن در بازار سیاه به قیمت‌های گزاف فروخته می‌شد. البته جیوه قرمزی که اینجا تبلیغ می‌شد شفابخش نبود و برعکس اثرات مخربی داشت. گفته می‌شد مقدار کمی از آن برای ایجاد یک انفجار اتمی مهیب کافی است تا جایی که آن را «عنصر روز قیامت» نامیده بودند.

سرانجام تحقیقات درباره این مدل جیوه قرمز هم مشابه قبلی‌ها بود: «چنین چیزی وجود خارجی ندارد.»

البته که این پاسخ برای بسیاری قانع‌کننده نیست و هنوز هم بسیاری در بازار سیاه دنبال تهیه این ماده حالا مرگبار هستند. « مشروح کامل گزارش»

بیشتر بخوانید:

خانه های شگفت انگیز «فومی» اینگونه زلزله های 9 ریشتری را در هم شکستند!

این شایعات سبب شده تا بسیاری دنبال واقعیت ماجرای چرخ های خیاطی مارشال باشند و شاید به همین دلیل تعداد زیادی از کاربران خبرآنلاین در بخش کامنت های این گزارش مشارکت داشته اند

کاربری به نام عبدالله برای خبرآنلاین نوشت:«قابل توجه دوستانی که می گویند جیوه در چرخ خیاطی هست !!! جیوه در چرخ خیاطی نیست فقط برای رد گم کنی هستش که باز کنی ببینی جیوه داخلش نیست بعد بفروشی چرخ خیاطی قدیمی داری یک چرخ دنده هستش که برای هواپیما بکار میبرند یعنی چرخ دنده ویا این قعطعه از هواپیما در داخل چرخ خیاطی موجود هست وبرای همین چرخ خیاطی قدیمی مخصوصا مارک سینگر را مفت از دست ندین و اینکه جیوه در تلویزیونهای لامپی کمدی قدیمی موجود هست اگر جیوه درش بکار نمیرفت کلا تصویر نشون نمیداد واینکه در لانه های خفاش جیوه موجود هست ولی از نوع سفید که در کل پول خوبی بجاش میدن که یکی از کاربرداش برای عکس برداری در بیمارستانها بکار میرود و…خلاصه جیوه موجود وقیمتی هست واگر از دستتان افتاد و پخش شد نگران نباشید با یک تیکه طلا میتوانید ان را دوباره جمع کنید نشانه جیوه اینکه هیچ چیزی قاطی جیوه نمیشه و به طلا جذب می شود موفق باشید ببینم می تونید ماشین دار بشین»

کاربر دیگری با نام کاربری محمد نوشته است:« من نمیدونم چی در اینها هست فقط میدونم که میخرند مثل سماور روسی کاسه لعابی ساخت اروپای شرقی پارچه های گل ابریشمی چادری که جنوبی ها می‌پوشیدند…… کلاهی سر مردم نمیره قیمت میلیونی میخرید ن فروشنده فایده میکنه چرا می خرند.»

امین برای این گزارش نوشته است:« سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان برادران و خواهران گرامی من نیز خودم تعمیر کار چرخ خیاطی قدیم و جدید نیز هستم و چند روزی هست که این خبر شایه نیز به گوشم رسیده و برای اطلاع رسانی نیز می گویم که با اینکه تمام قطعات چرخ خیاطی را نیز دیده و باز وبسته نیز می کنم تا به اینجا کار هنوز به همچین قطعه و این جیوه که شایه شده نیز برخورد نکرده واصلان یکی باید بیاد ومن رو قانع کند که این جیوه چه کاری در چرخ خیاطی نیز دارد ودر کجای آن قرار دارد که من تا بحال ندیدام پس با سرایت کامل می گویم که یک دروغ محض است مثل سکه های ۵ تومنی زرد که بعضی دوستان بازار سیاهی راه انداختند.»

مریم برای مان نوشته است:« نمیدونم چرا وقتی از هیچی اطلاع ندارین الکی خبر میزارین تو گوگل کی گفته جیوه قرمز وجور نداره؟یکم اطلاعاتتونو زیاد کنین بعد بیاین خبر بدین.»

بهرام که بیشتر به این شایعه باور دارد نوشته است:« جیوه قرمز طبیعی وجود دارد بنام ۲۰۲۰. که جنبه پزشکی دارد. وهمان اکسیر هست . دردوران اتحاد جماهیر شوروی که اوکراین جزو شوروی بود . در اوکراین ساخته میشد سالی ۹۰۰ گرم. که تکنولوژیش انحصاری بود . بعد فروپاشی شوروی وتجزیه اوکراین این چرخه از بین رفت.»

کاربری با نام خاتون البته نظرات بهرام را تایید کرده و نوشته است:« سلام صحبتهای آقا بهرام درست است ولی این جیوه اصلا کاربرد پزشکی نداره. اصطلاحا به جیوه خام و یا بیست بیست معروف است . چرا می گویند بیست بیست. قیمت گذاری جیوه قرمز براساس چگالی آن است که بهترین نوع آن چگالی بیست دارد ولی برای چه منظوری استفاده می شود واقعا نمی دانم. از طرفی جیوه دیگری هست که به خاطر نوع بسته بندی به دوسر سوزن معروف است و جنبه پزشکی و دارویی دارد که آن هم براساس اکتیوش قیمت گذاری می شود . دونوع ۲۴ و۸۴ دارد . نوع دیگر جیوه قرمز معروف به پزشکی است با یک سمپل یک کیلویی و مکمل آن که صد گرمی ست و کاملا مصارف پزشکی دارد.داستان لانه خفاش هم برای جیوه نقره ایی است نه قرمز. بله خفاش ها اصلا لانه ندارند و این داستان به خاطر غده هایی هست که از سقف غارهای نمور و تاریک به دست می آید که قضیه به این صورت است یک پروانه و یا حشره بزرگ برای خواب زمستانی در آن غارها خود را از سقف آویزان می کند و خفاشها با گل مخلوط با اب دهان شان به دور آن حشرات می زنند که مثلا شکار را نگه دارند و به این صورت به مرور زمان طولانی این ساخته به جسمی سخت تبدیل می شود و حشره موجود در آن ذوب می شود و با فعل و انفعالات.»

اما کاربران دیگری هم هستند که درباره این ماشین های چرخ خیاطی گاه عتیقه نوشته اند که سال هاست به صورت نسلی از مادر به دختر به آنها رسیده و حالا با این شایعات حاضرند به قیمت های بالا واگذار شان کنند. یکی از تعویض با پرشیا نوشته بود. دیگری با قطعه ای زمین. یکی بدبینانه نوشته بود ایرانی های فرصت طلب دنبال رسیدن به پول های آنچنانی هستند و دیگری نوشته بود اگر این ها ارزشمند بودند در خانه فقرا پیدا نمی شدند. یکی نوشته بود شایعه ای است برای سر کار گذاشتن مردم . کاربری هم از این شایعه تشکر کرده بود و خود را تعمیرکار چرخ خیاطی معرفی کرده بود. اینکه با شروع دوباره این شایعات در این گرانی شب عیدی ،روزی چند تایی کار برایش جور شده است.

شایعه جیوه قرمز که پس از شایعه الماس و طلا در این چرخ های خیاطی سر و صدا کرده است سبب شد تا بیش از ۳۰۰ نفر برای گزارش فرزاد مظفری درباره چرخ های خیاطی مارشال و ماجرای جیوه قرمز مشارکت کنند و نظرات شان را بگذارند که تعدادی از این کامنت ها متاسفانه قابلیت انتشار نداشتند.

۴۱۴۱

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید