نجات جان یک کوهنورد با تلاش ۳ تیم کوهستان

رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات گفت: تماس یک کوهنورد سعود کرده در ارتفاعات روستای لاسم در محدوده شهرستان آمل و جاده هراز در روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۳، آغاز یک عملیات جست‌وجو و نجات ۳ روزه بود که ۳ تیم امدادی در آن مشارکت کردند و بالگرد هلال احمر ۲ روز متوالی به پرواز در آمد تا مصدوم در نهایت ظهر امروز جمعه به بیمارستان میلاد در تهران برسد.

به گزارش ایسنا حسین درخشان در تشریح جزئیات این عملیات گفت: فرد آسیب دیده موفق شده بود با تلفن ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرد و موقعیت خود را اعلام کند. پس از آن با دستور به شعبه آمل، سه تیم تخصصی امداد در کوهستان از پایگاه‌های رینه، پلور و شعبه آمل به ارتفاعات لاسم اعزام شدند اما موفق به صعود نشدند چرا که جاده‌های روستایی منتهی به ارتفاعات در بارش شدید برف و کولاک مسدود شده بود و یک دستگاه آمبولانس و دو خودروی نجات جمعیت هلال احمر در جاده ماندند که با همکاری راهداری مسیر باز شد اما زمان زیادی از عملیات را تلف کرد.

وی ادامه داد: تا ظهر پنجشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) ۲۱ نجاتگر هلال احمر با تلاش شبانه روزی خود را به ارتفاعات رسانده بودند اما دسترسی به مصدوم میسر نبود و با درخواست اعزام بالگرد برای نجات مصدوم موافقت شد ولی متأسفانه بالگرد m۱۷۱ هلال احمر پس از رسیدن بر آسمان منطقه به دلیل وضعیت بد آب و هوایی امکان کاهش ارتفاع نداشت و به پایگاه پروازی بازگشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر درخشان در پایان گفت: نجاتگران رسیده به ارتفاعات در شرایط بد جوی به حرکت خود ادامه دادند و آن‌قدر به مصدوم نزدیک شدند تا او را از دور رویت کردند ولی وضعیت بد هوا و بارش سنگین برف امکان ایجاد کارگاه فنی برای دسترسی به مصدوم را زمان‌بر می‌کرد. لذا در صبح جمعه دوباره بالگرد هلال احمر اعزام شد و مصدوم و نجاتگران در سرما مانده با سوار شدن در بالگرد از منطقه عملیاتی بازگشتند و کوهنورد گرفتار شده در ساعت ۱۱و۱۰ دقیقه صبح جمعه در حالی که به شکستگی فمور دچار شده بود به بیمارستان میلاد در تهران رسید.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید