وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در شمال و جنوب کشور

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در شمال و جنوب کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ نسبت به وزش باد نسبتاً شدید حداکثر ۳۲ نات، افزایش ارتفاع موج ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و تا ۲ متر در نواحی دور از ساحل هچنین بارش پراکنده باران هشدار داد.

این وضعیت جوی از صبح یکشنبه تا صبح سه‌شنبه(۲۳ تا ۲۵ بهمن) در نواحی شمالی خلیج فارس،  مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر انتظار می‌رود.

براثر این مخاطرات احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و آسیب به شناورهای سنگین وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش آسیب‌های احتمالی ناشی از این مخاطرات جوی جلوگیری از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، ممنوعیت عملیات غواصی و شنا، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری ازخسارت احتمالی به تاسیسات دریایی را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار از افزایش ارتفاع موج ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و تا ۲ متر در نواحی دور از ساحل و بارش باران خبر داد.

این مخاطرات از سه‌شنبه تا اوایل وقت چهارشنبه (۲۵ تا ۲۶ بهمن) در مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر  مورد انتظار است.

به علت این شرایط جوی، احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و آسیب به شناورهای سنگین  دور از انتظار نخواهد بود.

این سازمان جلوگیری از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی، ممنوعیت عملیات غواصی و شنا، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری ازخسارت احتمالی به تاسیسات دریایی را لازم می‌داند.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید