«سینما متروپل» بنا بر مصلحت اندیشی ها در جشنواره فجر اکران شد

سازندگان فیلم سینمایی «متروپل» تاکید کردند که فیلم شأن به دلیل مصلحت اندیشی ها در جشنواره اکران شده است چرا که این فیلم هنوز کامل نشده است و باید بر روی آن کار شود.

به گزارش ایسنا، آخرین نشست پرسش و پاسخ جشنواره فیلم فجر به نشست فیلم ” سینما متروپل” به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر اختصاص داشت که در ان مطالبی درباره مخالفت تهیه کننده این فیلم با اهدای جایزه سیمرغ مردمی، هزینه بر بودن فیلم های دفاع مقدس و … مطرح شد.

در آغاز این نشست که غروب جمعه ۲۱ بهمن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، محمد علی باشه آهنگر، کارگردان این فیلم با تسلیت گویی برای درگذشتگان یک سال اخیر بویژه قربانیان زلزله خوی و زلزله ترکیه از حاضران خواست به یاد آنان در دل خود صلوات و فاتحه ای بفرستند.

او درباره ایده شکل گیری این فیلم و ایده ساخت ان توضیح داد: سال ۵۹ که آبادان در محاصره افتاد، آنچه مقاومت مردم را برجسته می کرد، فرهنگ و هنر بود که در سینما متروپل متجلی می شد. من بچه همان محله سینما متروپل هستم که در زمان جنگ با بچه های محله تصمیم گرفتیم سینما را راه بیندازیم. 

باشه آهنگر با اشاره به اینکه فیلم هنوز کامل نشده، افزود: اصراری بود که فیلم در جشنواره باشد. هر چه اصرار کردیم که در زمان بهتری به نمایش در بیاید، دوستان مصلحت اندیشی کردند که فیلم در جشنواره اکران شود.

این کارگردان درباره زمان اکران فیلم گفت: فعلا وضعیت سینما طبیعی نیست و همان طور که در فیلم اشاره می شود، ما کشوری تحت محاصره هستیم و باید ببینیم چه می شود کرد.

«سینما متروپل» بنا بر مصلحت اندیشی ها در جشنواره فجر اکران شد
در ادامه، حامد حسینی، تهیه کننده فیلم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حذف سیمرغ مردمی، به دلیل مخالفت او با این جایزه بوده است، تصریح کرد:خوب است چنین قدرتی داشته باشم! مساله این نبود. در جلسه ای با حضور ربیس سینمایی، ایشان گفت امسال به دلایلی از جمله اینکه بعضی فیلم ها دیر آماده می شوند، احتمالا نمی توانیم سیمرغ مردمی داشته باشیم . از سوی دیگر چیدمان فیلم ها بر اساس رای مردمی نبود. من هم در همان جلسه گفتم قرار نبوده فیلم ما به جشنواره برسد،  وقتی قرار است آخرین روز اکران شود، طبیعتا من با سیمرغ مردمی مخالفم. در ان جلسه رای گرفتیم و من طبیعتا مخالف بودم. هر کس که جای من بود، با شرایط فیلم، با سیمرغ مردمی مخالفت می کرد.
باشه آهنگر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا آبادان می تواند نماد ایران باشد که سینما نجات بخش ان است، توضیح داد: شما می توانید هر برداشتی داشته باشید. حرف کلی این است که فراتر از هر چیزی فرهنگ و هنر است که می تواند روح ها را به هم نزدیک کند بویژه در کشوری مانند ما. 
این کارگردان در پاسخ به پرسشی مبنی بر انحطاط اخلاقی شخصیت های فیلم خطاب به فرد پرسش گر توضیح داد: دوست عزیز شما سینما نرو. حیف که سلطان در فیلم بود و نشد که جلوی این تصاویر را بگیرد.
همچنین حسینی درباره اینکه هزینه ساخت فیلم ۲۷ میلیارد تومان بوده، توضیح داد: چنین رقمی درست نیست . در زمینه مساله برآورد در فیلم های دفاع مقدس، اطمینان می دهم هر چه در این زمینه از خزانه کل برداشت می شود، دو برابر ان بازمی گردد ساز و کاری که برای هزینه کرد این فیلم ها در نظر گرفته شده، مانند فوتبال است و چون تضمین کننده است، دولت برای ان سرمایه گذاری می کند.

«سینما متروپل» بنا بر مصلحت اندیشی ها در جشنواره فجر اکران شد

علیرضا زرین دست، مدیر فیلمبرداری فیلم هم توضیحاتی درباره ایده ساخت فیلم که از زمان ساخت فیلم ملکه مطرح بوده، ارایه کرد و گفت: ساخت فیلم کار دشواری بود. باید فشرده کار می کردیم و امیدوارم نتیجه مطلوب شده باشد.
آنچه ما دچارش بودیم، محدودیت و اصرار برای رساندن فیلم به جشنواره بود که برای همه کار را سخت می کرد و شخصا پدرم در امد.

حمید باشه آهنگر تدوین گر فیلم ، کامران خلج طراح چهره پردازی، فرید قبادی، شهریار فرد، حسین باشه آهنگر، بازیگران فیلم هم در این نشست حضور داشتند و توضیحاتی درباره همکاری خود با این پروژه بیان کردند. 

«سینما متروپل» بنا بر مصلحت اندیشی ها در جشنواره فجر اکران شد

انتهای پیام 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید