مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع لازم‌الاجرا است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اشرفی ظهر سه شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع موجود گفت: همه مصوبات این کارگروه که در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی است، لازم‌الاجرا است مگر اینکه ثابت شود که این مصوبات برخلاف قوانین موجود است.

به گفته وی در صورتی که فرد یا بانکی نسبت به مصوبه این کار گروه اعتراضی داشته باشد باید در مدت ۱۰ روز اعتراض خود را ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هدف از طرح مشکلات واحدهای تولیدی استان این است که هر طوری شده به واحدهای تولیدی دارای مشکل کمک کنیم تا مشکلات آنها رفع شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بعضی از صاحبان واحدهای تولیدی خراسان جنوبی در سفر دوم رئیس جمهور به استان درخواست‌های خود را در خصوص مشکلات موجود در واحد تولیدی خود ارائه کرده‌اند که این درخواست‌ها از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور برای بررسی در این کارگروه برای ما ارسال شده که نتیجه بررسی خود را باید در قالب گزارشی برای تهران ارسال کنیم.

اشرفی ادامه داد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تلاش می‌شود تا مشکلات واحدهای مورد نظر با همکاری دستگاه‌های اجرای استان مرتفع شوند که مدیران دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی در این زمینه دارند.

وی اظهار کرد: در جلسه امروز این کارگروه ابتدا مشکلات واحدهای تولیدی غیرفعال فردوس با حضور فرماندار این شهرستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها مطرح و بررسی شد.

به گفته وی این واحدها شامل واحد تولید مقوا و شانه تخم مرغ، واحد تولید فرآورده‌های غذایی، واحد تولید شیر و لبنیات بود که مشکلات مربوط به هر واحد جداگانه با توجه به نقشی که در حوزه تولید در شهرستان فردوس دارند با حضور مدیر یا نماینده هر یک از این واحدها مطرح و بررسی و راهکارهای مورد نظر برای رفع این مشکلات ارائه شد.

معاون استاندار تصریح کرد: مشکل بخشش هزینه‌های ثبتی و موضوع مزایده و سرمایه در گردش واحد تولید جو پرک هم مطرح و تصمیم لازم در این زمینه گرفته شد.

اشرفی در ادامه عنوان داشت: مشکل یکی از شرکت‌های صنایع کاشی و سرامیک بیرجند به منظور ارائه راهکارهای لازم برای کاهش اثرات خسارت ناشی از سرما و قطع گاز نیز در این جلسه مطرح شد که با همکاری مدیران اداره کل تأمین اجتماعی و امور مالیاتی استان این مشکلات رفع شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ناشی از سرما و قطع گاز واحد تولیدی دیگری در بیرجند نیز در این جلسه بررسی شد، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان راهکارهای لازم را در هر زمینه ارائه کردند.

وی بیان داشت: مشکلات واحد تولید درب و پنجره و شیشه دو جداره در خصوص ثبت لیست بیمه تأمین اجتماعی و تأمین مواد اولیه مورد نیاز این واحد بررسی و با همکاری مدیرکل تأمین اجتماعی استان راهکارهای مورد نظر پیشنهاد شد.

به گفته وی مشکلات واحد کارتن سازی بیرجند هم در این جلسه مطرح و مدیرکل امور مالیاتی استان در خصوص حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده این واحد تولیدی قول مساعد داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید