استقلالِ بدون ساپینتو یک استقلالی را به سقوط نزدیک‌تر می‌کند؟

هفته نوزدهم لیگ برتر

استقلال برای ادامه سیر صعودی دو هفته اخیر محکوم به پیروزی برابر نفت مسجدسلیمان انتهای جدولی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در روز نخست از هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران استقلال میزبان نفت مسجدسلیمان خواهد بود. دیداری که ساعت ۱۵:۳۰ فردا در ورزشگاه آزادی و با حضور ۳۰ درصدی هواداران برگزار می‌شود.دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل خاتمه یافت و این بار دو تیم در شرایطی برابر هم قرار می‌گیرند که استقلال با ۳۳ امتیاز در رده سوم و در تعقیب تیم‌های سپاهان و پرسپولیس ۳۶ امتیازی است و نفت مسجدسلیمان با ۱۱ امتیاز در قعر جدول جای دارد.

آبی‌پوشان پایتخت و زردپوشان مسجدسلیمان تا به حال ۱۲ بازی در لیگ برتر و جام حذفی برگزار کرده‌اند که ۹ بار استقلال برنده شده و ۳ بازی با تساوی به پایان رسیده تا به این ترتیب نفت هنوز موفق به شکست قهرمان فصل گذشته لیگ برتر نشده باشد.  

ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ برتر با ۳۷ گل خورده متعلق به نفت مسجدسلیمان است، اما نکته قابل توجه اینکه نفتی‌ها در دو بازی گذشته که رضا عنایتی به عنوان سومین سرمربی هدایت این تیم را برعهده گرفته برابر هوادار و پیکان گلی نخورده‌اند و دو امتیاز به دست آوردند، در حالی که در ۱۶ بازی قبلی تنها ۹ امتیازکسب کرده‌اند. عنایتی که سال‌های زیادی برای استقلال بازی کرده و یکی از بهترین گلزنان این تیم بوده و عنوان آقای گلی لیگ برتر را در کارنامه دارد امید زیادی دارد تا بتواند روند شکست‌ناپذیری تیمش را حفظ کند و در برابر تیمی که زمانی پیراهن آن را بر تن کرده بازنده نشود تا با کسب امتیاز از این بازی مهم در هفته‌های آینده امیدهای تیمش را برای بقا در لیگ برتر افزایش دهد. 

استقلال که با پیروزی در دو بازی گذشته مقابل ملوان و مس کرمان، بار دیگر به کورس قهرمانی بازگشته در این هفته برای ششمین مرتبه ریکاردو ساپینتو را روی نیمکت ندارد. سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان در بازی هفته قبل تیمش در کرمان رفتاری از خود نشان داد که داور را مجاب کرد تا به او کارت قرمز نشان دهد. البته که جنجال‌های بیشتری بعد از اخراج شکل گرفت که به زودی در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار می‌گیرد اما ساپینتو ناچار است همانند ۵ بازی که از روی سکو نظاره‌گر عملکرد شاگردانش مقابل رقیب بود در بازی فردا هم از داخل CIP به تماشای بازی تیمش مشغول شود.

محمدحسین مرادمند و مهدی مهدی‌پو غایبان قطعی استقلال در بازی فردا هستند ضمن آنکه حسین حسینی اگرچه در تمرینات این تیم حضور دارد ولی حضور وی هنوز صد در صد قطعی نشد و ساپینتو ناچار است تا بار دیگر به بازیکنان جانشین اعتماد کند. بزرگ‌ترین نگرانی سرمربی پرتغالی درون دروازه است، جایی که علیرضا رضایی نتوانسته مطمئن ظاهر شود و روی دو گل برابر سپاهان و مس کرمان مقصر اصلی بود.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید