زلنسکی به انگلیس رفت – ایسنا


زلنسکی از زمان آغاز جنگ در اوکراین به تاریخ ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی برای نخستین بار امروز (چهارشنبه) به انگلیس وارد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با هواپیمای نیروی هوایی سلطنتی انگلیس وارد فرودگاه “لندن استنستد” در اسکس واقع در شمال این کشور شد.

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس ورود زلنسکی را خوشامد گفت و تصویری از بغل کردن او را توئیت کرد.

زلنسکی در اینستاگرام نوشت: انگلیس یکی از نخستین کشورهایی بود که به داد اوکراین رسید. و امروز من به شخصه در لندن هستم تا از مردم انگلیس بابت کمک‌هایشان قدردانی کنم.

زلنسکی قرار است در پارلمان انگلیس سخنرانی کند و با چارلز سوم، پادشاه این کشور و روسای ارتش در این سفر دیدار و گفت‌وگو کند.

انگلیس یکی از بزرگترین حامیان نظامی اوکراین است و بیش از دو میلیارد پوند سلاح و تجهیزات به کی‌یف داده است.

این سفر در حالی صورت گرفته که سوناک اعلام کرد انگلیس خلبان‌های اوکراین را برای کار با جنگنده‌های استاندارد ناتو آموزش می‌دهد.

بیش از ۱۰ هزار سرباز اوکراینی در پایگاهی در انگلیس آموزش دیده‌اند و برخی هم نحوه کار با تانک‌های چلنجر ۲ را که انگلیس به اوکراین می‌فرستد، آموخته‌اند.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین قرار است با سربازان اوکراینی که در انگلیس آموزش می‌بینند، دیدار داشته باشد.

انتهای پیام

این مقاله به وسیله پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت این مقاله بر عهده پایگاه های اصلی بوده و سامانه بر خط ایواره هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید