«شارلی ابدو» این بار درباره زلزله ترکیه هتاکی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه موهن فرانسوی در ادامه اقدامات ضد بشری خود در رابطه با موضوعات مختلف، این بار کاریکاتوری غیرانسانی در رابطه با زلزله اخیر در ترکیه منتشر کرد.

منابع رسانه‌ای خبر دادند که «شارلی ابدو» نشریه موهن فرانسوی در جدیدترین کاریکاتور خود به موضوع زلزله مرگبار اخیر در ترکیه پرداخته و قربانیان و خسارت‌دیدگان آن را دست انداخته است.

در گزارش یک رسانه ترکیه‌ای به نام «اکسپت گاید ترکی»( expatguideturkey) آمده است: «مجله فرانسوی شارلی ابدو که پیش از این کاریکاتورهای زشتی در توهین به اعتقادات مسلمانان منتشر کرده بود، یک رسوایی دیگری به بار آورده است».

طبق این گزارش، شارلی ابدو «در جدیدترین کاریکاتور خود زمین لرزه‌هایی که 10 استان ترکیه را ویران کرد و در نتیجه آن هزاران نفر جان خود را از دست دادند، به سخره گرفت».

در کاریکاتور منتشر شده شارلی ابدو درباره زلزله در ترکیه، ساختمان‌های مخروبه کشیده و روی آن نوشته شده است: «نیازی به ارسال تانک نیست».


کاریکاتور شارلی ابدو

 

به نوشته این رسانه، «در حالی که ترکیه با حمایت همه نهادها و مردم در حال بسیج برای زلزله می‌باشد، پیام‌های حمایتی از سراسر جهان سرازیر شده است».

مجله هتاک فرانسوی شارلی ابدو، زلزله ترکیه را به سخره گرفت و کاریکاتور تحریک آمیزی را تحت عنوان «نقاشی روز» منتشر کرد.

در این نقاشی غیر انسانی و به دور از وجدان بشری، ساختمان‌های ویران شده به تصویر کشیده شده و عبارت «زلزله ترکیه» درج شده و همچنین آمده است: «نیازی به ارسال تانک نیست».

هتاکی تازه شارلی ابدو به بهانه زلزله مرگبار در ترکیه در شرایطی انجام شده که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور اعلام کرد، شمار کشته‌شدگان زلزله به ۳۵۴۹ نفر و تعداد مجروحان به ۲۲۱۶۸ نفر رسیده است.

اقدام غیر انسانی نشریه موهن فرانسوی در حالی صورت گرفته که شارلی ابدو سابقه طولانی در هتاکی و توهین به اعتقادات مسلمانان همه جهان اسلام داشته است.

هتاکی‌های این رسانه فرانسوی با حمایت مقام‌های این کشور مواجه شده و آنها به بهانه «آزادی بیان» از هتک حرمت و توهین به عقاید مسلمانان حمایت کرده‌اند.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر اساس سامانه آنلاین، اقدام به بازنشر می نماید، لذا مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده منابع خبری بوده و سامانه بر خط ایواره هیچ مسوولیتی در قبال همه محتوای سایت نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید