اردوغان آخرین آمار قربانیان زلزله را اعلام کرد


به گزارش شبکه الجزیره، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه افزود که زلزله بیش از ۵۰۰ کیلومتر در ترکیه را تحت تأثیر قرار داده است.

اردوغان با بیان اینکه عملیات نجات در برخی شهرها و مناطق پایان یافته است، تاکید کرد: با بازدید از مناطق آسیب دیده، متوجه شدیم که با یک فاجعه بزرگ مواجه هستیم.

وی ادامه داد:۱۴ میلیون شهروند در زلزله دوشنبه گذشته آسیب دیده‌اند و تعداد زلزله زدگان مناطق آسیب دیده و اطراف آن ممکن است به ۲۰ میلیون نفر برسد.

اردوغان همچنین گزارش داد: ۱۶۰ هزار نیروی جستجو و نجات از داخل و خارج ترکیه به کار شبانه روزی خود ادامه می‌دهند.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه تاکید کرد: متأسفانه برخی احزاب و طرف‌های سیاسی از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و روحیه وحدت ندارند.

وی همچنین تصریح کرد: عده ای ضعیف النفس از این فاجعه برای غارت و چپاول سوء استفاده کردند و به همین دلیل وضعیت فوق العاده اعلام کردیم.

اردوغان این مطلب را در واکنش به دستبرد برخی سارقان مسلح به محموله های امدادی در این کشور بیان داشت.

سخنگوی ارتش اتریش امروز در توییتی خبر داد که در پی وقوع تیراندازی میان “گروه ها” و “اوضاع امنیتی رو به وخامت”در ترکیه، عملیات امداد و نجات در این کشور را متوقف کرده است. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، درگیری های مسلحانه میان گروه های ناشناس موجب شده تا نیروهای اتریشی به همراه دیگر سازمان های بین المللی در یکی از اردوگاه های زلزله زدگان در ترکیه پناه گیرند.

پیشتر برخی از خبرنگاران ترکیه ای در رسانه های اجتماعی خبر داده بودند که برخی از سارقان مسلح که به محموله های امدادی دستبرد می زدند دستگیر شده اند.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است.

311311

انتشارات سایت طبق پرتال پیشرفته خبری، اقدام به بازنشر می نماید، لذا مسوولیت این نوشته از سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و وب سایت ایواره هیچ مسوولیتی در قبال این مقاله نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید