بازار گرم زغال سنگ روسیه در چین و هند

وارداتی که با تحریم مسکو رونق گرفت؛

واردات زغال سنگ روسیه به چین و هند در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه می‌گوید که در سال ۲۰۲۲، روسیه ۴۴۳.۶ میلیون تن زغال سنگ تولید کرده است که کمی بیشتر از سال گذشته است و صادرات با ۷.۵ درصد کاهش به ۲۱۰.۹ میلیون تن رسیده است.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد که روسیه در سال ۲۰۲۲ عرضه زغال سنگ به چین را با ۱۱.۲ درصد افزایش به ۵۹.۵۲ میلیون تن و به هند با ۱۴۷.۸ درصد افزایش به ۱۶.۷ میلیون تن رساند.

نواک در مصاحبه با روزنامه انرژی پالیسی گفت: شرکای اقتصادی خارجی روسیه عمدتاً چین و هند هستند و این دو کشور به افزایش واردات زغال سنگ روسیه ادامه می‌دهند. کشورمان طی سال گذشته ۵۹.۵۲ میلیون تن زغال سنگ به چین (+ ۱۱.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱) و به هند ۱۶.۷ میلیون تن (+ ۱۴۷.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱) صادر کرده است.

این مقام همچنین اظهار داشت: روسیه روی صادرات زغال سنگ به کشور‌های آسیا و اقیانوسیه برای رشد ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصدی تا سال ۲۰۳۰ حساب باز کرده است.

انتهای پیام/

انتشارات سایت طبق پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار خبر می نماید، لذا مسوولیت تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر عهده منابع خبری بوده و وب سایت ایواره هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید