تسهیلات بانک توسعه تعاون در بخش‌های گردشگری و صنایع دستی اثربخش بوده است

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون طی بازدید از غرفه های حاضر در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، تسهیلات بانک به تعاونگران و فعالین این دو بخش را مثمر ثمر و اثر بخش دانست.

به گزارش خبرگزاری آنا، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در بازدید از غرفه های نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: تعاونگران و تشکل های تعاونی حضور موثری در بخش های صنایع دستی و گردشگری دارند و اتحادیه ها و شرکت های تعاونی صنایع دستی موجبات ایجاد اشتغال و ایجاد بازار برای محصولات متنوع این بخش را فراهم آورده اند.

وی طی بازدید از غرفه بانک توسعه تعاون در سالن 31 نمایشگاه افزود: این دو نمایشگاه همواره مورد توجه عموم مردم بوده است و مخاطبین و علاقه مندان زیادی برای بهره مندی از این دو رویداد به محل برگزاری مراجعه می‌کنند.

فتاحی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان بانک توسعه تعاون و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بر اساس این قرارداد همکاری در اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 مقرر گردید 7500 میلیارد ریال تسهیلات به معرفی شدگان وزارتخانه پرداخت گردد که بانک در این زمینه بالای 80 درصد عملکرد ایجاد نموده است.

وی ادامه داد: در اجرای قانون بودجه 1401 نیز هدف‌گذاری گردیده است این میزان همکاری به دو برابر افزایش یابد.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون در سه طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تبصره 18 و مشاغل خانگی تسهیلات مناسبی به تعاونگران و فعالین گردشگری و صنایع دستی پرداخت نموده است و در جلسه ای که در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد برای باقیمانده ظرفیت 4 هزار میلیارد ریالی بانک در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری مباحثی مطرح گردید و این ظرفیت نیز برای حمایت از فعالین دو بخش مغتنم است.

فتاحی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون از طرح های متعددی در استان ها در زمینه احداث اقامتگاه های بومگردی، مجتمع های استراحتگاهی بین راهی و هتلداری حمایت نموده است.

وی تاکید کرد: در جلسه ای که با مدیران اتحادیه فرش برگزار شد برنامه هایی برای حمایت از تعاونگران و هنرمندان فرش مطرح گردید.

فتاحی گفت: صنایع دستی و گردشگری از جمله بخش های اقتصادی هستند که با سرمایه کمتر و با تکیه به نیروی انسانی زمینه ایجاداشتغال در مناطق مختلف کشور را فراهم می آورند.
در این بازدید رسول ارجمند مدیر امور سرمایه انسانی و شهرام بخشا رییس اداره کل روابط عمومی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید