مراسم عمامه‌گذاری طلاب به دست آیت‌الله سیفی آملی

مراسم بزرگ جشن میلاد حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه حضرت حجت علیه السلام تهران، شامگاه جمعه (۱۴ بهمن ماه) در مسجد امام رضا(ع) شهرک اکباتان تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیفی آملی، تولیت حوزه علمیه حضرت حجت (عج) در سخنانی کوتاه با تبریک ولادت حضرت علی (ع) گفت: امشب این طلاب، خود را برای سربازی امام عصر(عج) آماده می‌کنند اما طلاب در این‌ مسیر باید جهاد تبیین را در فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی خود لحاظ کنند تا در جذب نسل جوان موفق باشند. 

این استاد اخلاق و خارج فقه حوزه علمیه و دانشگاه افزود: طلاب و روحانیون برای ترویج فرهنگ تشیع و معارف اسلامی و ارزش های انقلاب اسلامی، باید همچون شهید علی آرمان وردی باشند. باید زندگی خود را وقف خدمت به اسلام، انقلاب و مردم کنند. روحانیون عزیز باید از طریق جهاد تبیین که موردنظر رهبر معظم انقلاب هم است به سوالات نسل جوان پاسخ دهند.

در ادامه این‌ مراسم حجت الاسلام والمسلمین معنوی با بیان اینکه معارف مربوط به سیره و سنت امام علی علیه السلام باید در جامعه فراگیر شود، گفت: ترویج  این معارف موجب مصونیت جامعه از آسیب های اجتماعی و معضلات فرهنگی و ارتقای کیفیت و سبک زندگی اسلامی ایرانی مردم می‌شود.

این کارشناس مسائل دینی بیان کرد: شکر خدا آیت‌الله سیفی آملی در تربیت طلاب و شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام و سربازان امام زمان(عج) السلام بسیار موفق هستند. طلابی انقلابی و متعهد و ولایت مدار. 

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان باید با تاسی به حضرت امام علی علیه السلام، مروج ساده زیستی باشند، گفت: مسئولان باید به فکر توسعه اشتغال جوانان و رفع بی‌کاری باشند. 

در ادامه این مراسم، چند تن از طلاب حوزه علمیه حضرت حجت علیه السلام تهران (واقع در خیابان قزوین، خیابان حسام الدین) به دست آیت‌الله علی سیفی آملی -مدرس خارج فقه – و مربی اخلاق، لباس روحانیت بر تن کردند.

در بخش پایانی این مراسم‌ چندتن از ذاکران اهل بیت اشعاری را در مدح امام علی (ع) قرائت کردند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید