هشدار آمریکا به شهروندانش: فورا روسیه را ترک کنید


در بیانیه سفارت آمریکا به روسیه ادعا شده است: «به دلیل احتمال آزار و اذیت شهروندان آمریکایی و بازداشت توسط مقامات امنیتی روسیه و توانایی محدود سفارت برای کمک به شهروندان ایالات متحده، به روسیه سفر نکنید.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «شهروندان آمریکایی مقیم روسیه باید فورا این کشور را ترک کنند و به دلیل خطر بازداشت‌های غیرقانونی احتیاط بیشتری به خرج دهند.»

در بیانیه مطبوعاتی این سفارتخانه آمده است که روسیه ممکن است از به رسمیت شناختن شهروندان دوتابعیتی آمریکا سرباز زند و از خروج آنها از روسیه جلوگیری کند ویا آنها را به خدمت سربازی اجباری فرا خواند.

در این بیانیه آمده است: «شهروندان آمریکایی باید از تمام اعتراضات سیاسی یا اجتماعی خودداری کنند و از پرسنل امنیتی در این رویدادها عکس نگیرند.»

روسیه تاکنون چند بار به انتشار اطلاعات نادرست از سوی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی علیه این کشور اعتراض کرده و به ایالات متحده هشدار داده است.

روابط آمریکا با روسیه از زمان جنگ در اوکراین پرتنش‌تر شده است. پیشتر «دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت روسیه گفته بود که مسکو هیچ روابطی با آمریکا ندارد. بعد از حمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدانش علاوه بر وضع تحریم‌های بر روسیه از کی‌یف به شدت حمایت همه جانبه کرده اند، اما در توقف ماشین جنگی روسیه ناکام مانده‌اند.

پیشتر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای هشدار داده بود که هرگونه اقدام واشنگتن در خصوص اعلام مسکو به عنوان «حامی تروریسم» به قطع رابطه با آمریکا منجر می‌شود.

311311

تمامی نوشته های سایت مطابق با سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار خبر می نماید، به همین خاطر مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده پایگاه های اصلی بوده و سامانه آنلاین ایواره هیچ مسوولیتی در قبال تمامی محتوای منتشر شده در سایت نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید