مقایسه خدمات بیمه ای و درمان قبل و بعد از انقلاب از زبان مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قبل از انقلاب کل تخت های بیمارستانی این استان تنها یک ۳۲ تخت‌خوابی یاسوج و درمانگاه وابسه به شرکت نفت در شهر دوگنبدان وجود داشت.

کیان دهراب پور در مراسم جشن این اداره کل به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: هم‌اکنون به لطف خداوند تنها ۱۰ بیمارستان دانشگاهی در استان به مردم  خدمت می کنند که علاوه بر آن سه بیمارستان دانشگاهی در چرام، لنده و سی سخت در حال احداث است و در حال حاضر  بیش از ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی در استان به بیماران خدمات ارائه می دهند.

وی اظهارکرد: قبل از انقلاب تنها یک دستگاه تصویربرداری مربوط به رادیولوژی ساده در استان وجود داشت که هم اکنون چهار دستگاه ام ار ای در استان فعالیت دارند و این در حالی است که استاندارد سرانه «ام. آر. آی» به ازای هر ۵۰۰ هزار نفر یک دستگاه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب آمار پزشکان بومی این استان به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسید اما هم اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی بیش از یک هزار پزشک عمومی و مختصص در استان فعالیت دارند.

دهراب پور با بیان اینکه قبل از انقلاب صرفا بخش محدودی از کارکنان دولت تحت پوشش بیمه بودند، تصریح کرد : از افراد عادی هیچ هم استانی در پیش از انقلاب تحت پوشش شرکت های بیمه ای نبود اما  هم اکنون تنها در حوزه صندوق روستایی عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان ۳۳۰ هزار نفر به شکل رایگان خدمات بیمه ای دریافت می کنند.

وی ادامه داد: اداره کل بیمه سلامت این فرصت را ایجاد کرده که افراد فاقد بیمه رایگان تحت پوشش بیمه قرار گیرند که ۸۸ درصد جمعیت ۵۳۰ هزار نفری تحت پوشش بیمه سلامت رایگان در استان کهگیلویه و بویراحمد از  ۹۰ درصد تخفیف در بیمارستان‌های دولتی و ۷۰ درصد تخفیف در درمان‌های سرپایی و  بخش خصوصی بهرمند می شوند.

دهراب‌پور عنوان کرد: در رابطه با نازایی فقط در سال جاری ۳۲۳ مورد زوج نابارور  با مبلغی بالغ بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از ۹۰ درصد تخفیف استفاده کردند که بنا به گفته مدیر بیمارستان بی بی حکیمه گچساران حدود ۴۰ درصد از این افراد جواب  گرفته اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با ارائه خدمات به معلولان گفت: در رابطه با معلولان خدمات ۷ برابر شده است طی  هفته های گذشته ۱۱ هزار ۵۰۰ معلول را  نشان دار کردیم  که این افراد در سطح کشور با ارائه کد ملی از تخفیفات ویژ ه بهر مند می شود.

دهراب‌پور در خصوص پرداخت هزینه به بیماران صعب العلاج افزود: از دیگر خدمات که مربوط به بیماران صعب العلاج است تاکنون ۶۰۰ میلیون به مردم پرداخت شده است که قریب به دو میلیارد بزودی ثبت خواهد شد و پرداخت به این شکل است که هر بیماری داشته اند مستندات را ارائه کنند بعد از کسر بیمه پایه و تکمیلی بر اساس نوع بیماری از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد پول به مردم برگشت داده می شود.

حجت السلام انصاری، معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر گفت: خدمات بیمه سلامت از  جمله نعمت‌هایی است که نظام جمهوری اسلامی به مردم اهدا کرده است.

وی افزود: وقتی مقایسه خدمات نظام را با قبل از نظام مقایسه می کنیم به مردمی بودن و تکریم انسان ها توسط دولت جمهوری اسلامی اعتقاد ویزه پیدا می کنیم .

به گزارش ایسنا، حجت السلام انصاری اظهارکرد: در زمان جنگ تحمیلی ۴۹ کشور علیه ایران بودند اما اراده آهنین مردم در دفاع از کشور و نظام ستودنی بود که مانع از رسیدن دشمن به هدف خود شد .

گفتنی است که بمناسبت فرارسیدن دهه فجر مراسم جشنی با حضور حجت السلام والمسلمین انصاری معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر ، سرهنگ بسطامی فرمانده حوزه بسیج ادارات استان و سرگرد موسوی فرمانده حوزه بسیج ادارات شهرستان بویراحمد ،مدیرکل بیمه سلامت و جمعی از کارکنان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد. در این مراسم به همت بسیج اداره کل بیمه سلامت استان مسابقه ای بین کارکنان برگزار شد که به برندگان جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید