کمک بشردوستانه تاجیکستان به زلزله‌زدگان ترکیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، با دستور «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان برای مردم آسیب دیده ترکیه در پی زلزله شدید در این کشور کمک بشردوستانه شامل آرد و روغن، شکر و برنج، ماکارونی و آب آشامیدنی، ارسال شد.

علاوه بر این، برای مردم آسیب‌دیده مناطق مختلف ترکیه همچنین لباس و کفش زمستانی، چادر، پتو، ملحفه، ظروف آلومینیومی، ظروف غذاخوری، ماسک‌های پزشکی و مواد ضدعفونی منتقل شد.

به طور کلی کمک بشردوستانه تاجیکستان به مردم زلزله‌زده ترکیه نزدیک به 100 تن برآورد می‌شود.

علاوه بر این به دستور رحمان، تاجیکستان به همراه کمک‌های بشردوستانه گروهی از امدادگران کمیته شرایط اضطراری و دفاع مدنی این کشور متشکل از 50 امدادگر با تجربه و پزشک به ترکیه اعزام شدند.

پیش از این رئیس جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و مردم برادر این کشور را در رابطه به جان‌باختن تعداد زیادی از مردم بر اثر زلزله ویرانگر، تسلیت و برای آسیب‌دیدگان شفا کامل را آرزو کرده بود.

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تمامی نوشته های سایت به وسیله پرتال پیشرفته خبری، اقدام به انتشار مجدد محتوا می نماید، در نتیجه مسوولیت نوشته های سایت بر عهده منابع اصلی بوده و پایگاه اینترنتی ایواره هیچ مسوولیتی در قبال تمامی نوشته های سایت ندارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید