قدردانی ترکیه از اقدامات و کمک‌های هلال‌احمر ایران در زلزله این کشور

رئیس جمعیت هلال‌احمر ترکیه از کمک‌ها و خدمات امدادگران ایرانی در مناطق زلزله‌زده ترکیه قدردانی کرد و گفت: کمک‌های دولت و هلال‌احمر ایران به زلزله‌زدگان ترکیه را هیچوقت فراموش نخواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، کرم کینیک در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در مناطق زلزله‌زده ترکیه گفت:‌ از کمک‌های خیلی سریع هلال‌احمر ایران که جزو اولین کشورهای حاضر در مناطق زلزله‌زده ترکیه بود، قدردانی می‌کنم. ایران و ترکیه از نزدیکترین کشورها و همسایه‌ها و جمعیت‌های هلال‌احمر ایران و ترکیه نیز هر دو عضو نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر هستند. هر زمان که مردم دو کشور، تحت فشار باشند، ما با یک تلفن و در کمترین زمان به کمک هم می‌آییم.

وی با تاکید بر اینکه هلال‌احمر ایران از قویترین و برترین جمعیت‌های ملی عضو فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر است، افزود: سرعت عمل هلال‌احمر ایران در امدادرسانی به زلزله‌زدگان ترکیه بسیار بالا بود و این جمعیت در کشف پیکرهای جانباختگان و نیز نجات افراد محبوس در زیرآوار بسیار موفق عمل کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ترکیه با بیان اینکه هلال‌احمر ایران، کمک‌های خیلی خوبی برای مناطق زلزله‌زده ترکیه ارسال کرده است، افزود: ما هر زمان و هرلحظه که مشکلی داشتیم، ایران را در کنار خود احساس کرده‌ایم. نیروهای امدادی و درمانی ایران در زلزله اخیر ترکیه جزو اولین تیم‌های خدمات رسان بودند و ما و مردم ترکیه، قدردان این خدمات و زحمات هستیم.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، کینیک با تاکید بر اینکه ترکیه، کمک‌ها و حمایت‌های دولت و هلال‌احمر ایران در این شرایط سخت را هیچوقت فراموش نمی‌کند، افزود: با وجود اینکه شما درگیر زلزله خوی هستید با این حال، کمک های زیادی به مردم زلزله‌زده ترکیه داشتید و ما از اینکه برادرانی چون شما داریم، شکرگزار خداوند و دعاگوی مردم ایران هستیم.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان نیز در این دیدار با ابراز تاسف از وقوع زلزله مهیب ترکیه و جانباختن شمار زیادی از شهروندان ترکیه‌ای گفت: با وجودی که ترکیه در مدیریت این بحران خیلی خوب عمل کرده، ایران از روز اول برای کمک به مردم ترکیه اعلام آمادگی کرد. از طرف رئیس جمهور و ملت ایران به ملت و دولت ترکیه تسلیت می‌گویم. تا زمانی که ترکیه نیاز داشته باشد، در کنار مردم زلزله‌زده این کشور خواهیم ماند.

انتهای پیام

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید