نه جواد عزتی هست نه صابر ابر/ جشنواره‌ای با طعم عوامل فنی!/ بازگشت پورعرب به جشنواره

ماهرخ عباسپور: شانزدهم بهمن و همزمان با پنجمین روز از چهل‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، دو فیلم اکران شد. یکی «بعد از رفتن» و دیگری «کت چرمی» فیلم‌هایی که بازیگر چهره یا به قول عده‌ای، سلبریتی کم نداشت. از سارا بهرامی و صابر ابر گرفته تا جواد عزتی وگلاره عباسی، همه از چهره‌هایی بودند که در این فیلم‌ها حضور داشتند، اتفاقا نشست خبری این دو فیلم هم بسیار پر جمعیت‌تر از دیگر نشست‌ها که گاه با یک نفر هم برگزار شده بود؛ برگزار شد. نشست خبری اول مربوط به فیلم سینمایی «بعد از رفتن» با کارگردانی رضا نجاتی از کارگردانان فیلم اولی بود که در این دوره از جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «بعد از رفتن» حضور پیدا کرد. تهیه کنندگی این فیلم را محمود بابایی برعهده داشته و ماجرای مردی به نام آرش را روایت می‌کند که بعد از مدت‌ها دوری به زادگاهش باز می‌گردد و به دنبال گمشده‌اش است.

در این فیلم بازیگرانی چون صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته‌آ پناهی‌ها، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو احمدی، حامی ترابی حضور دارند. محمود بابایی درباره حضور این اثر در جشنواره فیلم فجر گفت: «ما از هفتم، هشتم آذر ماه بود که کلید فیلمبرداری را زدیم. ما در اوج التهابات کار را شروع کردیم. بسیاری به من گفتند الان زمان ساخت نیست. نشست‌هایی با هم داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که کار فرهنگی توقف ناپذیر است و باید به کار ادامه داد.»

جواد عزتی و «کت چرمی»

پنجمین روز جشنواره فیلم فجر، شاید از نظر تراکم اکران فیلم‌ها به نسبت سه روز گذشته یک سانس کمتر داشت. اما حواشی حضور ابوالفضل پور عرب کمی بر هیجان جشنواره اضافه کرد. ابوالفضل پور عرب بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در روز پنجم جشنواره فیلم فجر به پردیس ملت آمد و فیلم سینمایی «کت چرمی» را از نزدیک تماشا کرد.

نکته اصلی حضور پور عرب، صحبت های این سوپراستار دهه هفتاد سینما، در جمع اهالی رسانه بود. وی تحریم جشنواره را مانند بسیاری از هنرمندان زیر سوال برد و اهالی هنر را دعوت به یک آشتی جمعی کرد. پور عرب آزادی زندانیان را مقدمه‌ای برای یک آشتی ملی دانست و بیان کرد: «من مفهوم تحریم جشنواره را نمی‌فهمم. اگر قرار است اتفاقی بیفتد، در صلح و آشتی خواهد افتاد. جشنواره فیلم فجر ثمره تلاش چندین ساله اهالی سینماست.»

وی افزود: «من از رهبر معظم انقلاب خواهش کردم که زندانیان را ببخشند که ایشان هم محبت کردند و بخش زیادی از زندانیان اخیر را بخشیدند الان زمان مذاکره است. با مذاکره جنگ پایان می‌یابد. باید بنشینیم و همه نقدها را در قالب مذاکره مطرح کنیم. اینکه بگوییم ما سینما نمی‌آییم و کار نمی‌کنیم، فایده‌ای ندارد. سینما جریان دارد. حالا چه من باشم چه نباشم.»

نشست خبری دوم مربوط به فیلم سینمایی«کت چرمی» بود فیلمی که بزنگاه‌هایش برخلاف «یادگار جنوب» نه تنها مخاطبان را شوکه نمی‌کرد بلکه گاهی باعث خنده آن‌ها هم می‌شد و نقطه ضعف دیگر شباهتِ عجیبِ جواد عزتی «مرد بازنده» به جواد عزتی «کت چرمی» بود. «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزاخانی دومین فیلم سینمایی بود که ساعت ۱۹ برای اهالی رسانه به نمایش درآمد. تهیه کنندگی این فیلم سینمایی را کامران حجازی برعهده داشته و در آن بازیگرانی چون جواد عزتی، صابر ابر، گلاره عباسی، با هنرمندی پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، و عباس جمشیدی‌فر، مائده طهماسبی، امین میری، بهزاد خلج، محمد صدیقی مهر، آیدا ماهیانی، سارا حاتمی، رؤیا تیموریان و سیامک احصایی حضور دارند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: عیسی فرهمند، کارمند یک سازمان برای بررسی تخلفات مالی یک مرکز مأمور می‌شود.

امروز چه فیلم‌هایی می‌بینیم؟

فیلم سینمایی «هفت بهار نارج» و «روایت ناتمام سینما» برای اهالی رسانه به نمایش گذاشته می‌شود.

ساعت ۱۶، قرار است فیلم سینمایی «هفت بهار نارنج» به کارگردانی فرشاد گل سفیدی روی پرده سینما برود. هرچند این فیلم اولین اثر سینمایی این هنرمند به شمار می‌رود. تهیه کنندگی «هفت بهار نارنج» را محمد کمالی پور برعهده دارد و فیلم روایت قصه عشق اساطیری شمس و طلعت است.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم سینمایی حضور دارند می‌توان به علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش، هومن حاجی عبداللهی، فرج گل سفیدی، باران سلطانی مقدم، آرشا گل سفیدی اشاره کرد.

دومین فیلمی که قرار است امروز روی پرده سینما برود، فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی است، که می‌خواهد یک اثر اجتماعی را روایت کند که داستان آن اینگونه است دکتر آرشِ سمین زندگی موفقی دارد که خبری در فضای مجازی، شرایط خانوادگی او را دستخوش تغییر می‌کند.

از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به حامد کمیلی، آزاده صمدی، غزل شاکری، مهران احمدی، مسعود کرامتی، مریم سعادت و محمد حیدری اشاره کرد.

۵۷۲۴۷

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید