افزایش تولید الکل و خمیرمایه در خوزستان

وی افزود: در دوران شیوع کرونا باتوجه به نیاز بازار به الکل، ظرفیت تولید سالانه را تا حدود ۴۰ میلیون لیتر افزایش دادیم و توانستیم ۸۰ درصد الکل مورد نیاز کشور را تامین کنیم.

ناصری خمیرمایه را از دیگر محصولات جانبی نیشکر برشمرد و ادامه داد: ظرفیت اسمی کارخانه سالانه ۱۰ هزار تن در است و درحال حاضر این ظرفیت به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن افزایش یافته و برنامه ریزی‌ها برای رساندن میزان تولید تا ۱۲ هزار تن در سال انجام شده است.

مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی به فعالیت کارخانه تولید ام دی اف در کشت و صنعت نیشکر امام خمینی اشاره و اضافه کرد: از یکم مهرماه پارسال تا ۳۱ شهریورماه امسال حدود ۱۰۹ هزار مترمکعب ام دی اف در این کارخانه تولید شده است که رقمی بی نظیر در تاریخچه فعالیت آن محسوب می‌شود، البته با تامین قطعه‌ها و تجهیزات در ماه‌های اخیر و نصب و راه اندازی آن‌ها در فروردین ماه سال ۱۴۰۲، ظرفیت تولید این محصول به ۲ هزار متر مربع در سال خواهد رسید.

طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی بزرگترین طرح توسعه‌ای صنعتی -کشاورزی ایران در استان خوزستان است و درحال حاضر ۸ واحد تولیدی شامل؛ امام خمینی، امیرکبیر، دعبل خزاعی، میرزاکوچک خان، سلمان فارسی، حکیم فارابی، دهخدا و هفت تپه فعالیت می‌کنند.

در این واحدهای هشتگانه علاوه بر تولید و تصفیه شکر سفید و قهوه‌ای خوراکی، شکر دارویی، خوراک دام، تخته صنعتی MDF، کاغذ، خمیرمایه و الکل تولید می‌شود.

46

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید